Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag har aldrig upplevt att tjänsten varit nere mer än några minuter från bredbandsoperatörer (utom hos Tele2/Comviq där det är ständiga problem på helgerna med deras mobila bredband, kan ibland paja helt på fredag kväll och sen inte komma upp förrän på måndag, men oftast funkar det). Det kan jag leva med.
Företagssupporten är mycket sämre än privat för generellt så är företagssupport bara öppen under kontorstid 8-17 på vardagar, medan supporten för privatkunder har öppet 8-22 på vardagar och 9-15 på helger.
Telefonkön till företagstjänsten är oftast lika lång som för privatkunder, utom på TeliaSonera och Glocalnet där alla kunder "missbehandlas" systematiskt, med extrema telefonköer.
Jag använder f.n. Mobilt bredband via Tele2/Comviq. Men har använt både Tre (mobilt bredbanbd), Bredbandsbolaget (cat5-lina med RJ45 uttag 10/10 MBIT uppmätt till 9,8 MBIT), TeliaSonera (ADSL), Glocalnet (ADSL) och f.d. NMT (har nog bytt namn till Ice nånting, men de använde gamla NMT-frekvenser för ett eget radionät, funkade klockrent bra).
Jag skulle nog säga att bredbandsbolaget funkat bäst för tråd/kabelbundet och Tre bäst för mobilt bredband för min del.
Jag pratar bara om tjänster där man behöver använda internet som användare inte som serverhost eller så, då är det ju helt andra förutsättningar.
Senast redigerad av Conny Westh den 2012-06-09 klockan 14:31
|