Citat:
Ursprungligen postat av zenda
Oderland: Så behöver det verkligen inte vara tror jag. Bara för att ett företag vill generera fler kunder genom att erbjuda ett bra välkomstpris för att visa sina tjänster och få människor intresserade så behöver det inte belasta befintliga kunder. Kan ju vara ett alternativ till att lägga ut X antal kronor på annonsering.
Såg att Loopia kör liten EM-rabatt:
http://blogg.loopia.se/2012/06/08/de...et-an-fotboll/
|
Det är ju skillnad på att sänka priset med 25% och att praktiskt taget ge bort konton vilket andra stora webbhotell som Binero och City Network gjort. Det blir då genast en mycket längre supporttid för befintliga kunder samtidigt som många av dessa känner att företaget struntar i en så fort man är "fast" och bara är intresserade av nya kunder. Jag tror säkerligen bolagen tjänar på dessa kampanjer men många befintliga kunder blir lite sura på köpet. Det är en balansgång som så mycket annat.
För övrigt har ju Loopia helt fel, det finns inget annat än fotboll de närmaste tre veckorna