Visa ett inlägg
Oläst 2012-06-08, 17:45 #37
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Ledsen för lite tystnad från vår sida. Är på lite semi-semester i Tyskland. Checkade in med killarna och vi har haft ett storagerelaterat problem som gett IO wait på ett sätt som det inte skulle. Skall vara löst nu. Vi kör även vissa syncningar mellan diskar som kan påverka en stund till.

Dessutom avslutas uppgraderingarna under nästa vecka (skulle varit denna veckan) med mer disk och förbättrad IO samt fler webbservrar i vårt kluster. För de som kör tunga sajter kan just detta att vi går till 256 MB för php-processer hjälpa ytterligare. Det sker tyvärr inte förrän nästa vecka dock.

För att vara lite extra tydlig - vi har väldigt skalbara lösningar som vi kan växa i på olika sätt. För en månad sedan var vi lite väl sena med att uppgradera vilket skapade prestandaproblem. Vi har löst dessa aktuta problemen sedan ett par tre veckor (detta problemet i denna veckan var annat). Med de större uppgraderingarna nästa vecka kommer det vara gott om utrymme - vilket vi har för avsikt att hela tiden nu hålla.

Cliche - ledsen att du åkt på segheten här. Hoppas du känner det är bättre nu sedan ett par timmar tillbaka - och som sagt nästa vecka kommer än bättre prestanda.

Yllas - detta är inte relaterat till vårt tidigare problem. Vi kommer säkert få problem någon gång igen i framtiden. :-) Vi hade dock för någon månad sedan bekräftade prestandaproblem som vi ju har gått igenom ett par faser av uppgraderingar för - vilket jag hoppas du har kännt att det gått mycket bättre - med denna veckans undantag. Tack för att du haft tålamod med oss under dessa uppgraderingarna.

Patrikweb - som du kan tänka dig har vi byggt det så vi kan skala på alla sätt.

stefanh - skulle du kunna PMa mig med vad det är du har problem med - låter som mer än seghet? Jag ringer dig gärna så vi kan komma med lösning direkt?

Mer info om planerade uppgraderingar och problem på http://www.cnstatus.com
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat