Visa ett inlägg
Oläst 2012-06-04, 22:29 #21
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jo, det är väl så och eftersom USA är ledande så blir det svårt att inte haka på eftersom många är vana vid amerikansk hosting även här i Sverige numera. Men det är ju tämligen absurt att erbjuda femtielva GB utrymme som man i princip aldrig kan nyttja utan att dra för mycket resurser eller bryta mot villkor om att använda webbutrymme för lagring av filer
Så sant så Sant!

Problemet är ju att Sverige börjat göra som USA vilket jag tycker är helt fel. Det innebär ju att om jag går ut med ett erbjudande "100 TB trafik" "500 gb disk". Men i själva verket har jag bara en server på 1 tb utrymme och 10 mbit trafik! Men de spelar ju tydligen ingen roll då majoriteten av alla kunder ej nyttjar detta.

Och man tar mindre och mindre betalt och börjar mer och mer likna ett one.com. Ska man ha pålitligt webbhotell så letar jag alla gånger efter ett webbhotell som faktiskt levererar det jag köper.

Sen som andra säger har man ju oftast typ tillåtelse med cpu 1 -5% under visst antal minuter, hastigheten varierar etc, men hur har binero ställt sig till dessa krav kan man ju undra?

Skulle hellre vilja påstå att Binero säljer en produkt dom inte kan leverera. Eftersom det inte finns någon som helst marginal om någon har en hemsida på 200 gb diskutrymme och slukar 5 tb trafik i månaden.

/Z
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat