Visa ett inlägg
Oläst 2012-06-02, 17:25 #18
sca sca är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
sca sca är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Tack alla vänliga själar!

Jag skall definitivt kolla schemat för osCommerce (och installera det på min server för att studera detta).

mephisto: Det är inte mitt första projekt, då jag har jobbat ganska mycket med php och gjort diverse lösningar och villa ha en utmaning Därav gick jag på arbetet med att konstruera en webshop

Lucas: Finns det något särskilt program man kan använda i datorn för att rita upp databasstrukturen? Det kan ju vara bra att ha för detta och framtida projekt, men jag har inte hittat något än.

GlennJ: Myckewt är väl en smaksak, men jag känner nog precis som du med att var sak på sin plats och att inte blanda ihop för mycket. Min erfarenhet säger att ju mer du blandar ihop, desto lättare för en massa buggar etc. Men jag kanske har fel där, vem vet?
----
För övrigt så använder jag codeigniter. Jag känner mig bekväm med det ramverket, men om det är lämpligt för detta ändamålet? - Det tror jag. Dels så har det ett hjälpmedel för just kundvagnen som jag hoppas kan ha nytta av samt en massa övriga hjälpmedel också för den delen... men vi får se. Har mycket att prova nu efter alla era inlägg.

Om man jämför med övriga shopp-moduler som t.ex. textalk m.m. där en kund abonnerar på en webshop och inte äger den själv....Skiljer sig dessa system jämfört med liknande system för konkurrenter och vad är det som är bra med vissa webshoppar respektive mindre bra, så man inte gör lösningar som helt saknar kundvärde och som för övrigt innebär att man lägger ner tid på något ingen vill ha?
sca är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat