Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Nov 2004
|
Nu orkar jag inte skriva så långt efter en kväll med massa alkohol och kom precis hem, men stora frågan är hur många är beroende av skatten?
Säg att man tog bort stora delen av skatten och låt folk sköta sig själva och själv betala för egen välfärd Kan väl inte vara så stor % av samhället som skulle kräva stor stöd.
Nu räknar jag bort kostnader för bistånd och flyktingar samt kostnader för allt jävla onödiga saker som inte krävs för samhället ska fungera. Vill man gå på ett museum kan man allt betala det helt själv eller liknande saker.
Jag personligen tror inte det skulle gjort så jävla mycket, folk hade nog skött det rätt okej själva. Antingen att dom flyttar in hos kompisar eller sina föräldrar eller hanterar det inom familjen.
Kan inte tänka mig att det är så stor % som faktiskt skulle hamna ute på gatan helt själva utan staten grund.
Sedan om bostad, i Malta som det skrev kan du hitta bostad samma dag. Det tog mig 4h för fixa mig en bostad som jag tyckte om.
I många städer i Sverige är det 5-10 års kö för en skitbostad, även om det inte är i Stockholm. Växjö typ 44 lediga bostäder, typ 1300 sökande på dom 44 så ja. Även samma problem bostäder en bit ifrån.
Här betalar jag 675 EUR per månad (medräknat lite el och vatten) för en 4a med havsutsikt bredvid havet vid strandpromenaden. 2 balkonger, litet "tvättrum", arbetsrum, 2 sovrum, kök & stor vardagsrum samt 2 st badrum.
I sverige hade du antagligen fått sitta 5-10 års kö, betala 6-10k SEK för en hyresrätt och hamna i en skitstad utan ens närheten till närhet och havsutsikt.
Orsaken till det i grunden är att i Sverige är det inte lönsamt bygga nya hyresrätter, kostnaden hade blivit 10-15k i hyra. Dom som har råd betala det hade inte varit så jävla korkade och betalat den summa för en jävla hyresrätt. Valet är då att höja kostnaden för alla hyresrätter för jämna ut total kostnaden, det problemet är att hyresgästföreningen inte accepterar det och blir ett jävla liv bara.
När jag var 2v i Sverige senast fick man besök av en person från hyresgästförening som tyckte man skulle bli medlem och bla bla och sa att dom förhandlar mot hyreshöjningar.
Precis som om jag skulle brytt mig ett skit om dom höjde hyra med några tusen i Sverige. Dock kan man garantera att den inte byggs några nya hyresrätter om dom inte får in några pengar för klara den budget.
|