Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 236
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 236
|
@Clarence, har tittat på en klustrad variant med 2mysql maskiner och en front end och så kör jag memcache på mysql maskinerna men det är som du säger att det kommer skapa problem, du nämnde något med en applikation för att hålla datat och sedan när det är klart så skriver man till DBn hur skulle det se ut i det här fallet? Vår app går som sagt ut på att då man lägger en bricka så uppdateras DBn med brickan, när man startar ett spel och utmanar en annan person så initierar vi en rad i en tabell med GameId etc, kan man då via den här applikationen du nämner lagra all brick data och sedan när spelet är slut så trycker man in det i DBn?
Frågan är då hur klarar den här applikationen att hantera all den här datan är det inte samma sak som att skriva till DBn? kommer kräva ett riktigt stort minne att hålla 1M spel som konstant pingar applikationen i shack eller är jag helt ute och cyklar?
Är beredd på att ändra i tänket och koden för att få det här att lira, med din lösning skulle det räcka med en kraftig maskin?
|