Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-28, 15:03 #3
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Hur många skulle ha råd med en större operation tror du? Hur många djur- och växtarter skulle dö ut? Hur många dödsfall skulle ske på grund av bristande kontroller och forskning inom åtskilliga områden? Jag garanterar dig också att kriminaliteten kommer öka rejält i det "samhälle" ni eftersträvar. Det är bara några av tusentals enorma problem ni vill orsaka svenskarna.
Precis! Instämmer starkt!

Jag betalar själv ungefär 75% skatt och tycker att det är alldeles för högt, (moms, arb avg, inkomstskat...). Tycker absolut att arbetsgivaravgifter och momsen ska sänkas. Moms är ett sätt för staten att beskatta samma produkt många gånger om och borde absolut sänkas ifrån 25%...

Däremot verkar ni inte alls ha koll på hur skatt fungerar. SJÄLVKLART ska beloppet styras av hur mycket man tjänar/omsätter. Som tartareandsire säger så hade kriminaliteten ökat RADIKALT om skatten hade sänkts så pass mycket.

Tyvärr är det så att vi företagare får ta smällen, men jag betalar hellre mer skatt, än ser uteliggare överallt och radikalt ökande kriminalitet i Sverige. Se på andra länder och jämför...

Att man sedan får mer i straff av skattebrott än t.ex mord och våldtäkt är en annan femma...

Edit: Svensk skattepolitik suger verkligen och det är därför som vi kommer se många företag fly Sverige till länder där skatten är lite lägre och mer fördelaktig.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat