Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-28, 14:43 #5
Tore Tore är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Tore Tore är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Hur många skulle ha råd med en större operation tror du? Hur många djur- och växtarter skulle dö ut? Hur många dödsfall skulle ske på grund av bristande kontroller och forskning inom åtskilliga områden? Jag garanterar dig också att kriminaliteten kommer öka rejält i det "samhälle" ni eftersträvar. Det är bara några av tusentals enorma problem ni vill orsaka svenskarna.
Betydligt färre skulle dö i brist på sjukvård, färre växt- och djurarter skulle försvinna. Färre skulle dö i brist på mediciner eftersom resurser skulle användas mer effektivt.
Varje skattefinansierat obesökt museum på landsbygden är pengar som kunde använts till just det du rabblar upp.

Angående kriminalitet: Jag förordar inte ett avskaffande av stat och rättsväsende. Vi måste givetvis ha polis, domstol, kronofogde och ett försvar. Vad vi däremot inte behöver är skattefinansierade museum, jämställdhetskommisioner och kulturaftnar.

Med andra ord: Jag förordar inte ett helt skattefritt samhälle. Jag förordar ett samhälle där varje individ får bestämma så mycket som möjligt själv.
Tore är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat