Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-27, 09:18 #6
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
En sak man inte skall glömma tycker jag är att se till vad man själv tycker att sajten är värd. Låt säga att man jobbar på ett jobb man hatar med kollegor man inte tycker om och en otrevlig chef.

Då skulle jag se ett stort värde i att köpa en sajt som täcker ens grundförsäljning, och även om jag kanske får jobba heltid och bara kan ta ut en lön på 16 000 och får snåla så kanske friheten att bestämma över sin egen arbetstid och sitt liv har ett värde?

Om jag hade haft ett vanligt jobb och sedan köpte en sajt som gav mig friheten att kunna resa jorden runt medan jag jobbar med min sajt så skulle jag värdera den betydligt högre än några tusenlappar.

Sedan skall man inte glömma att se till vad sajten kan tillföra ens existerande nätverk. Det kan ju finnas andra upsides än just vinsten som sajten genereras.

För att inte tala om potentialen och magkänslan. En sajt som med nuvarande ägare omsätter 200 000 kanske med ett års arbete och justering kan omsätta 2 000 000 utan att öka kostnaderna väsentligt. I så fall skulle jag säga att värdet är större än en sajt som omsätter exakt lika mycket, kräver exakt lika mycket arbete men där jag inte ser chansen att öka omsättningen.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat