Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen
Fast nu är jag absolut ingen slösar person eller min sambo. Vi har bara råkat planera inkomsten fel med att studera båda två. Sen har vi tre kids i tonåren som bor här varannan helg och på loven, vilket vi inte får en krona för.
Det är lite komiskt, många klagar på skatten, sen klagar de på vägarna att de är dåliga. Om nu alla skulle skattefiffla, var skulle vi då få pengar till att fixa vägarna?
|
Jag anser att man kan betala för vägar, alla fall stora motorvägar i Sverige. Dock tycker jag dom som använder dom mer ska betala större summa. Alltså man betalar efter användning.
Sedan tycker jag inte att alla ska betala för landsbygd eller småvägar där 10 personer kanske åker. Dom får betala hela underhållskostnaden själv tycker jag för det finns ingen ekonomiskt för samhället att slösa pengar på det.
Samt små kommuner som alltid går med förlust så andra kommuner får gå in med pengar är med fel.
Så tror mer på privata försäkringar och betala för sig själv, sedan att en tåg biljett hade kostat 5k istället då för en resa hade varit mer värt ändå för mig för hade haft så pass lägre skatt. Eller mer vägtullar med större avgifter.