Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-23, 21:23 #11
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Monkboll Visa inlägg
Hej.
Funderar på hur jag på bästa sätt kan jobba på mina projekt från olika datorer. Vill ha tillgång till att arbeta både hemma, jobb, från bärbar överallt i stort sätt.
Hur löser ni andra detta? Ska vara smidigt att hämta ner projektet man arbetar på.
Använder ni någon typ av versionshantering? Känns onödigt då jag inte kommer arbeta på det samtidigt på olika datorer.
Vad finns för smidiga alternativ?
Magnus
Jag råder dig att satsa på ett riktigt versionshanteringssystem, även om du bara är ensam och det är en liten uppförsbacke så finns det så många fördelar att du verkligen bör välja detta. Som du säker vet så finns det flera olika versionshanteringssytem och ännu fler hostingföretag som erbjuder detta som tjänst över nätet. Många av dessa erbjuder helt gratis introduktionspaket som säkert skulle kunna passa dig. Git är riktigt bra men kan upplevas som lite krångligare än andra system, så det kanske jag inte skulle rekommendera om du är ensam utvecklare.

Googlade på "subversion hosting" och hittade följande lista: http://www.svnhostingcomparison.com/

Dropbox och liknande lagringslösningar kan jag inte rekommendera av flera olika anledningar:
* Tillåter inte samtidigt arbete
* Saknar konfliktlösning
* Saknar historik, taggning, branchning och mergning
* Sårbart (skriver du över en fil av misstag så skrivs den över hos alla klienter)
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat