Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-21, 11:57 #37
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit Visa inlägg
Kul med andra åsikter
Vilken av den informationen som försvinner är det som gör dig besvärad?
Här kommer mer av den varan... :-)

All information som försvinner gör mig besvärad; mitt behov ändras inte bara för att jag förflyttar mig från mitt skrivbord (dator) till min säng (mobil) eller från tåget (surfplatta) till jobbet (multi-monitor). Jag vill ha tillgång till all information alltid.

Jag vill även veta exakt var denna information befinner sig, att bara lägga den under så att sidorna blir oändligt långa på mobilen är inget bra alternativ. Att scrolla i sidled innebär inget problem på en mobil och många gånger vill man t.ex. visa samma typ av data direkt under varandra (tabell / lista / etc) för enklare jämförelse.

Citat:
Man behöver ju knappast plocka bort någon info för en padda, men i en lur blir det otroligt smått och pilligt att zooma och svårt för de som ser dåligt att se vad som står.
Både pinch-zoom och dubbelklick är otroligt intuitivt och att zooma fungerar riktigt bra på mobila webbläsare. Det är just det som är grejjen, det är så sjukt lätt att anpassa zoomen till dina förutsättningar. Är jag trött och ligger i sängen och läser en artikel eller sitter på bussenen där det skakar så zommar jag bara lite extra.
Är det något som är pilligt så är det att använda en mus. Vet inte hur många gånger per dag jag startar fel program i Windows av misstag för att ikonerna är för nära varandra, men jag har aldrig någonsin misslyckats med att zooma in en text på mobilen. ;-)

Citat:
Appar känns ärligt talat redan en aning "gammaldags", eftersom att man måste bygga en app för iOS, en för Android, o.s.v. för mobiler man vill att de ska fungera på. Det borde finnas 1 standard, och den "mest optimala" är i min mening hittills responsive design.
Jag håller med om att appar känns gammaldags, men alternativet är icke mobilsidor eller responsive design - alternativet är att webbsidan alltid ser likadan ut.

Det finns även andra problem med RWD, du designar t.ex. en webbplats till en kund som kanske skall hålla i 10 år i en prylmarknad som ändrar sig otroligt snabbt. Du riskerar att ditt upplägg blir gammalt under tiden som designen realiseras till kod. För 2 år sedan var Blackberry fortfarande hett. Vem vet vad vi har imorgon. Är det inte bättre att prylarna anpassar sig efter webbsidan än tvärt om?
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat