Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
|
Eftersom det är svårt att sia om bolagets seriositet i och med att jag inte vet vilket bolag det gäller så är det svårt att ge ett riktigt bra och vederhäftigt råd. Jag kan bara peka på viktiga saker att kolla upp. Det finns ett antal gulflagg som vikftar med sin närvaro, jag vill dock inte säga att de är röda, men TS måste vara medveten om att han ska begära rejäl kompensation för den extra risk han tar genom att få aktier eller aktieoptioner som arvode (jag förutsätter att det skulle ha fakturerats så det inte är lön i sammanhanget, då är det ju TS bolagsom får äganderätten till aktierna. Det betyder att det inte blir fåmansbolagsreglerna som är tillämpliga för aktieutdelnng och kaitalvinst, utan vanlig bolagsbeskattning i AB om jag har fattat det rätt).
Hade det varit ett börsnoterat bolag och det inte hade varit någon som helst låsningstid på ägandet av aktierna skulle i vart fall jag begärt minst 50% mer i marknadsvärde av aktierna, att jag skulle fått 800 KSEK * 1,5 /30 kr => minst 40 000 aktier. Men nu är det ett onoterat bolag är risken betydligt högre och TS får säkerligen räkna med att bolaget begär en viss inlåsning av aktierna innan TS får sälja dem.
Senast redigerad av Conny Westh den 2012-05-18 klockan 00:11
|