Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-17, 17:25 #3
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
Jag håller med dig i mycket, men ibland blir det bara skrattretande. Du tror inte myntet har två sidor?
Nej det är simpelt, man får anpassa livet efter inkomster beräknat på utgifter.

Samma sak som folk klagar på att service försvinner på landsbygd. Problemet där är ju att dom själva valt att bo där. Samt att dom bor nästan gratis, viss andra som bor mer centralt har kanske fått betala 10 miljoner för sitt boende.

Samma sak med kollektivtrafiken, dom har fått billigare boende kostnad antagligen om dom bor mer off än vad dom hade bott riktigt centralt. Då är det självklart att deras transportkostnader ökar istället.

Så frågan är väl mer varför man ska försörja massa gnällspikar som gnäller över kostnad på kollektivtrafiken som ändå inte betalar full pris.

Om det nu ska vara så tycker jag att skattepengar ska gå så jag kan åka taxi för halva priset. Det är lika korkat i grunden.

Om man nu inte har råd betala fullpris för kollektivtrafik utan bidrag från skattepengar så tror jag personen har grundläggande felprioritering av sina övriga utgifter.

Idag verkar folk köra stilen handla allt på kredit sedan slutar det med att alla deras inkomster går åt till betala alla räntor bara.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat