Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-17, 17:06 #16
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
De här tio miljonerna USD, som faktiskt är en spottstyver sett till deras totala marknadsföringsbudget, användes väl till att för något litet Facebookexperiment som de nu väljer att strypa (det är väl generalfel att inte ens prova att kampanja på FB idag?).

Sidospår om att kränga bilar i socmed:

Även om det inte märks av så mycket här i Sverige så finns det biltillverkare som på ett smart sätt använder internet som arena: Ford har experimenterat väldigt mycket med sin marknadsföring. De har positionerat om sina varor och marknadsför dom som var de är: konsumentprodukter. Som första biltillverkare valde de att inte presentera sina modeller på bilmässan i Detriot utan satsade i stället på CES, ett otroligt häftigt drag (men jag har inte läst någon utvärdering av utfallet). De har även haft tighta sammarbeten med tongivande teknikjournalister och bloggare och är en återkommande sponsor av Leo Laportes TWIG-nätverk.

Den här intervjun Scott Monty är intressant: http://mashable.com/2012/02/29/ford-...ting-strategy/
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat