Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-16, 20:34 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Eller så byter de sajt och/eller medium, de har nog gjort rätt så omfattande analys av både kännedom och försäljning utifrån olika annonskanaler när de spenderar så stora pengar. Förmodligen har de nu valt något som för dom är mycket bättre att lägga pengarna på.

För GM att annonsera på Facebook känns ungefär lika lyckat som att ha politisk tv-reklam mitt i sporten.
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Jag tror inte heller det tillför GM särskilt mycket att annonsera på Facebook. (hallå, det är en biltillverkare)

Det är inte så att när man går i valet och kvalet väljer tillverkaren som har en banner på Facebook precis.
Man kan kanske tycka det men frågan är om ni har rätt. GMs marknadschef Joel Ewanick har aldrig varit särskilt förtjust i sociala nätverk. Direkt efter deras besked så gick Ford ut på Twitter och hävdade motsatsen:

Citat:
It’s all about the execution. Our Facebook ads are effective when strategically combined with engaging content & innovation.
Jag tror säkerligen att GM har rätt i att deras Facebook-annonser inte givit önskat resultat. Å andra sidan så har Ford ett mer intimt samarbete med Facebook med planer på integration i Ford Sync så att de för tillfället vill hålla sig väl med Zuckerberg & Co är kanske inte så konstigt.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-05-16 klockan 20:40
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat