Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-15, 10:42 #10
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
Vad jag förstod var det två olika sidor med olika innehåll, alltså inte duplicate content som det gällde.

Jag är också av åsikten att städning i de flesta fall får motsatt effekt. Eftersom man inte har någon som helst möjlighet att veta exakt vilka länkar som anses "dåliga" kan man omöjligtvis städa "rätt". Dessutom innebär städning att man faktiskt erkänner att man har gjort fel. Visst, det finns ju självklart fall där man vet att man har suspekta länkar och man enkelt kan plocka bort dem, då kan det ju funka utan problem, men å andra sidan tror jag att man ofta gör mer skada än nytta.

Detta gäller ju då om sidan fortfarande är indexerad. Har man helt blivit utkastad från Google finns det nog inget annat att göra (men då är ju frågan om det inte är bättre att börja om på ny kula med ny domän), men så länge det bara är vissa keywords tror jag fortfarande på att det är bättre att inte slösa tid på att rensa länkar utan istället analysera exakt varför man blivit straffad (skulle tippa på att i 90% av fallen rör det sig om överdriven länkning med exact match ankartexter kombinerat med irrelevanta länkar) och sedan bygga nya länkar för att jämna ut ens länkprofil.

Om det som Cutts säger om att det är en automatisk uppdatering som kommer ha koll på detta stämmer borde det ju rent logiskt funka lika bra att på detta sätt fixa ens länkprofil istället för att rensa länkar.

Hur som helst är det sättet jag kommer fortsätta jobba med om jag inte ser övertygande bevis på att det inte funkar.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat