Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
|
Tackar för svaren. Helo är inte direkt en vanlig förkortning men det var tänkt att uppfattas så. Tänkte dra mina tankar lite grann nu.
Om man ser till startups de senaste åren så har många namn som Odiago, Tripbirds, Tictail, Cloudera, Lissly, Splunk, MapR och Globavenue.tv bara för att ta några exempel. Det är ordlekar, delar av ord som satts samman, helt påhittade ord och andra variationer.
Frågan är om det inte ofta är bra att skilja sig från konkurrenternas generella domännamn och branda ett helt eget varumärke istället, i synnerhet när alternativet är att försöka konkurrera mot etablerade veteraners tyngd i sökmotorerna eller om man har en tjänst som kräver medlemskap där ändå inte särskilt mycket indexeras. Har man något speciellt så känns det som att det är bra att låta detta genomsyra hela verksamheten, så även domännamn och varumärke?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
|