Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-11, 13:55 #175
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2010
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2010
Jag åker med ofta med Västtrafik och har ett flertal gånger sett kontrollanterna gå hårt åt passagerare.
Jag själv blev nedtryckt i en hållplats vid Olskroken för cirka 6 år sedan jag slog i bakhuvudet så hårt att jag svimmade och vaknade upp 10 sekunder senare och blödde i munnen.

Jag fick kanske delvis skylla mig själv för jag försökte springa men det intressanta var att dom hade mitt ID redan och ändå misshandlade mig. Jag borde egentligen anmält dom men jag var ung och dum och struntade i det och tog boten och betalade den, hade även flera vittnen till händelsen.

Det jag är mest glad för är att jag inte lät ilskan ta över för då hade väl jag åkt på våld mot tjänsteman.

Kontrollanterna måste finnas annars kommer 50% planka, men dom måste ändra sin attityd. Sen tycker jag Västtrafiks priser är alldeles för dyra om man jämför med andra städer. Har en polare som betalar cirka 15 kronor för en liknande resa där vi får betala 45 kronor cirka. Förstår att vissa inte har råd. (Han bor i Skåne)

Ett exempel är när jag skulle åka 3 hållplatser inom Mölnlycke och betala med SMS biljett i förrgår, resan var cirka 5 minuter och kostade 42 kronor cirka. Något måste ändras i deras system..
Rbin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat