Börja med att gå till
http://www.google.com/enterprise/apps/business/
Där kan du börja med en "free trial" och uppgradera vid ev. behov. Föj guiden steg för steg. Det är _många_ steg och mycket att tänka på men följer man bara guiden och tar en sak i taget så går det alldeles utmärkt. Jag kör detta på min privata mail och jag kunde inte vara nöjdare.
Du skapar först ett admin-konto med en användare som i sintur får göra allt; skapa fler addresser, öppna/stänga tillgängliga tjänster, tilldela rättigheter osv.
Jag har helt skrotat min outlook till följd av detta, kör endast webbgränsnittet numera för mail, kalender och kontakter. Sen fungerar exchange-kopplingen mot t.ex. Iphone/ipad hur bra som helst.
Förvänta dig dock att det kan vara strul med ompekningen (i och med att mx-ompekningar kanta lite tid) men har du bara skapat alla mailkonton först innan ompekningen så ska inget gå förlorat. Google erbjuder till och med en temp-adress (på en tempdomän hos dem själva) om du vill känna och testa lite först, så kan du peka om när du känner att allt är redo.