Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
|
Om jag ska ge ett konstruktivt tips:
Skilj på avtal för in-house tjänster och externa tjänster där tjänsten levereras av en extern part exempelvis domäner, där ni måste skicka pengarna vidare externt. Ha inte samma avtal för webbhotell som för domän.
På de interna tjänsterna: Definera avtalsperioden som en 1/12 del av ett kalenderår ifrån avtalets inledande. Avtalet förnyas löpande så länge som avgift för nästkommande avtalsperiod inbetalats innan nuvarande avtalsperiod gått ut. Avtalet kan sägas upp direkt. Vid uppsägning av avtalet återbetalas deponerade avgifter för 1/12 delsperioder som vid uppsägningen inte redan har inletts.
Kunden kan erhålla rabatt genom att deponera avgifter för 1/12 dels kalenderårsperioder i förväg exempelvis 10 avtalsperioder eller 24 avtalsperioder o.s.v. och ha haft ett visst antal obrutna avtalsperioder efter varandra. Det smartaste sättet är ju att deponerat belopp för 10 avtalsperioder och 10 därefter obrutna avtalsperioder följt på varandra resulterar i två avtalsperioder utan avgift. Ifall avgift deponerats för 24 avtalsperioder och 10 obrutna avtalsperioder därefter föjlt på varandra resulterar i 2 avgiftsfria avtalsperioder och sedan därefter ytterligare 12 avtalsperioder följt på varandra resulterar i ytterligare 10 avtalsperioder utan avgift. Då slipper ni en problematik med att även kortsiktiga kunder deponerar för 3 år men säger upp utan objektiv grund på grund av omständigheter som inte ligger er till last och begär återbetalning.
Visserligen har ni då kvar avtalsperiod/avtalstid.
Senast redigerad av Omega Man den 2012-05-03 klockan 00:11
|