Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-29, 18:24 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Man får (eller bör) inte fakturera i språk annat än Svenska eller Euro. Ska man fakturera i andra språk måste man registrera detta någonstans. Allt enligt vår tidigare redovisningsbyrå.
Nej så är det inte, jag kan fakturera på japanska och i Yen om jag har en japansk kund. Finns ingenstans att registrera det. År det på japanska skulle jag dock lägga med en engelsk eller svensk översättning i bokföringen. Jag har fakturerat på englska många gånger och använt valutan Euro, Engelska pund och amerikanska dollar, nemas problemas! Inget som vare sig revisor eller myndigheter haft synpunkter på.

Jag har dessutom jobbat med systemutveckling hos ett gäng stora företag som regelbundet fakturerar i många olika valutor och språk, det har aldrig diskuterats att det skulle finnas den typen av begränsningar. Du bör läxa upp din redovisningsfirma att inte fara med osanning.

I Kina är det stränga krav på att varje faktura ska vara upprättad i 7 exemplar och varje ska ha myndighetsstämplar. men i Sverige finns inte alls några särskilda begränsningar.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-04-29 klockan 18:31
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat