Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
En fantastiskt kreativ lösning som hade hjälpt oss som blir uppringda och framförallt alla som jobbar inom branschen. Det är nästan så att Gustav förtjänar ett nobelpris för denna briljanta idé!
|
Håller med om att det är en bra steg att ta samtidigt som jag tror att det krävs flera åtgärder.
Det börjar bli standard att man erbjuder sina anställde en fast lön + provision men frågan är om inte det ibland är sämre då man vet att det är en skitprodukt som ska ut och att det knappast går att överleva på provisionen då det är så få sälj så man lockar med en låg fast lön och låter säljarna plöja igenom listan av stackars ovetande privatpersoner och företagare.
Jag tror att det behövs en kvalitétssäkring av produkter som säljs. Telemarketingbolagen säljer ju för att överleva vad dom säljer är en annan femma.
Om det är en bra produkt som har ett värde för slutkund så är det enkelt att sälja den vilket innebär att säljaren kan leva på endast provisionen (dock kan det vara bra att ha en fast lön som livlina)
Bra produkter, bra förpackat som säljs till redan analyserade kundgrupper av säljare som själva älskar produkten, det kan bli melodin till bättre telemarketing.
Håll f ö utkik i feedbackavdelningen då jag tror att en potentiell lösning snart kan presenteras