Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-25, 14:33 #151
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Conth Visa inlägg
En sak jag inte förstår här. Om ditt scenario stämmer (det lär i alla fall vara vanligt), säg att kontrollanter påträffar en resenär som tjuvåker. Är det standardförfarande att tillkalla polis varje gång detta sker? Eller varför ska dom hålla kvar henne egentligen? Eller vill dom slänga av henne men hon vägrar? I filmen sitter hon och viftar med ID-kort så hon har ju inte vägrat att identifiera sig. Är det verkligen rimligt att en polispatrull ska tillkallas varje gång någon försöker tjuvåka (om det nu var det som skedde)!? Eller missar jag något?
Vet inte om det är standardförfarande att göra så, men man kan ju inte bara låta alla som inte samarbetar att gå. Om de inte får ingripa skulle de ju vara helt hjälplösa om inte passagerare samarbetar och då skulle betalningsviljan på sikt minska ännu mer.
Att tillkalla polis kan jag ju tycka är onödigt om resenären kan legitimera sig. Då kan de ju driva in pengarna genom att skicka en faktura i efterhand.
Kan de däremot inte legitimera sig är det ju inte så mycket annat man kan göra än att tillkalla polis om man inte vill låta det gå.

Sedan är ju detta trotts allt ett brott som kan ge upp till 6 månaders fängelse så det är ändå hyfsat allvarligt.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat