Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Citerar mig själv;
En opcode cache är en cache av den kompilerade versionen av din PHP-fil som gör att php-filen inte behöver kompileras vid varje pageview. Därför har de allra flesta webbhotell någon sådan aktiverad för att effektivisera serverutnyttjandet. I vissa undantagsfall kan det ställa till problem, om än väldigt sällan. Därför får du erbjudandet att stänga av det xcache; som har motsvarande funktion som APC.
Att dessa "php accelerators" sedan har möjligheten att lagra värden i en minnes cache utöver detta kan man se som en extra feature. Att aktivera denna på ett webbhotell är väldigt problematiskt och är något som bör ses som en high end feature - några som vill sticka ut.
Saken är den att för ditt användande har du inget som helst reellt behov av att använda en sådan funktion. Skulle du trots allt fortsatt vlilja göra det får du nog leta länge efter ett webbhotell som gör det och förmodligen får du då antingen ett mindre pålitligt eller dyrare webbhotell. Dessutom kommer det vara problematiskt att flytta om du inte är nöjd då det är mycket svårare att hitta alternativ. Detta utan att egentligen ha något behov från början.
|
Jag postade min kod i en chatt med One.com och berättade att det är viss data i php-filen som kommer att uppdateras, och det tog en liten stund innan deras tekniker svarade att det kommer fungera om xcache är "enabled".
Men du ställer dig tveksam ändå? Jag är fortfarande tveksam.
Vet du hur min kod måste se ut? Jag har lagt ett inlägg i "Serversidans teknologier". Vore väldigt tacksam om du har tid att kika på det om det bara är några små förändringar som behövs göras.
Tack