Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-23, 11:12 #13
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Jag utvecklar gärna mina åsikter.

Steve Jobs har fått en nästan ikonisk status och även om jag inte tvivlar på att han var en bra ledare så har Apple sett både framgångar och motgångar under hans ledning. Det finns många som tillskriver alla företagets framgångar hans person och lederegenskaper men jag är säker på att han skulle hålla med mig om att det bara var en del av helheten. Tillfälle och tur är två andra faktorer som oftast betyder mer. Ergo, han var säkert en bra ledare och vissa av punkterna i listran är säkert bra men det blir lite fånigt med liknande punktlistor eftersom det är ett så dåligt sätt att beskriva helheten på.

Det andra är att punktlistan är lite för kortfattad och poetiskt utformad för att det skall gå att leva efter den i praktiken. Den ger för stort utrymme för läsarens egna värderingar och personlighet att lysa igenom. På vissa sätt är den för generell och många av punkterna kan tolkas som självklarheter idag. Något annat man kan fundera på är vad motsatsen till punkten egentligen skulle vara.

Enligt min åsikt dugen den som underhållning & inspiration men kanske inte mycket mer.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat