Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Nu generaliserar du och drar en hel yrkeskår över en kam. Jag har också varit med om folk som blivit illa behandlade av såväl SJ:s tågvärdar (jag själv en gång) som ordningsvakter på krogen men det betyder inte att alla tågvärdar eller ordningsvakter är idioter. I grund och botten handlar det om att man måste kunna hålla kvar de som vägrar betala, sedan på vilket sätt det ska göras kan man diskuteras. Naturligtvis begås fel här liksom inom alla andra yrkesgrupper men då får man reda ut det i efterhand helt enkelt.
|
Det beror på hur man ser det. Jag tycker att man kan säga så i fall en tillräckligt stor andel av en yrkeskår missköter sig. För min del så har någonstans mellan 33-50% av de gånger jag blivit kontrollerad på buss skett på ett hotfullt och obehagligt sätt. Om man anser att 100% av alla kontrollanterna skall missköta sig för att uttala sig så är det ju givetvis fel men om man istället likt jag tycker att det endast krävs en viss nivå så är det ju inte alls fel.
Dessutom så säger jag att de enligt mig är
obehagliga typer. Denna benämning förstår jag faktiskt inte hur du kan motsätta dig. Min subjektiva bedömning av dem har ju faktiskt inte den allvetande tartareandesire någon aning om