|
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Jun 2004
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Jun 2004
|
Jag har hållt på ett tag på webben, och efter ett tag lär man sig ungefär veta hur man ska köpa länkar för att inte bli upptäckt. Alltså har gått på niten tiotals ggr att göra fel , och har nu när jag räknade fått ca 15 ganska betydande sidor bannade i google PGA länköp, samt länkförsäljning. Jo tro mig man kan få sina sidor bannade PGA detta. Men alla dessa fel är ändå något man lär sig massor utav, jag vet hur jag absolut inte ska bygga eller köpa länkar numera.
Tillbaka till vad tråden hamnade om innan.... Gällande att avslöja affärshemligheter och ge falska riktlinjer, det är förjävligt, men samtidigt när det inte finns nån facit på vad som är 100% fel och rätt är det enda att lyssna på andra samt testa sig fram. Jag har personligen inga problem med att avslöja affärshemligheter om en affärshemlighet tex kan vara hur man inte ska placera ut länkar för att bli bannad.
Jag förstår att inte alla vill avslöja sina knep de provat sig fram till igenom åren, men samtidigt tycker jag det är riktigt synd vi på WN inte hjälper varandra mer än vad vi gör. Vi är väl alla mer eller mindre konkurenter fast vi verkar inom olika genrer.....
Affärshemlighet gällande länkförsäljning avslöjas Ala Knullis :
Ett sätt att bli av med en sida ur googles index för gott är att skriva ut en aktiv url i en forum tråd , vad den har för pr och att du vill sälja länkar på denna. Pang ! detta ser google! och går loss på din sida och kastar ut den som ett fyllo från puben! fyllot blir inte bara utkastat, utan också heltidsportad. man kan bli bannad från google på många olika sätt, men detta sätt är ett sätt utan återvändå. Hoppas ingen säger emot detta, för detta har jag upplevt ganska många ggr innan jag visste vad jag sysslade med. Alternativt kan någon ha anmält detta och alltså inte google som hittat detta själv. Dessa sidor jag fick bannade i den vevan drog med sig ca 200 andra webbplatser i fallet, de jag sålt länkar till. Så en tanke vid länköp - Det kan hända!
Senast redigerad av knullis den 2012-04-18 klockan 00:07
|