Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-15, 12:58 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Cosma Visa inlägg
Tycker den här tråden har varit intressant att läsa ur perspektivet vad ni använder för tekniker. Jag själv är en typisk webb/front-end designer. Det jag sysslar med om dagarna är Photoshop, Interaktions design, jQuery, HTML, CSS. Sedan tar systemutvecklarna hand om service och back-end koden. Vilket funkar mycket bra där jag jobbar.

Ibland blir jag förvånad hur så duktiga utvecklare kan så lite som designprinciper, layouter(grids), form, färg osv
Jag är backend-utvecklare, det ligger helt enkelt helt utanför mitt kompetensområde att jobba front-end, det är inte svårare än så. På samma sätt ser några av oss back-end utvecklare på front-end utvecklarnas bristande kunskaper i arkitekturfrågor, datamodellering, långsiktighet och metodarbete.

En front-end utvecklare kanske har ledtider på som mest några veckor i sina projekt, medan backend-utvecklare räknar ledtider i flera månader. Det beror på att ca 95% (+/-3) av jobbet ligger i kodning på backend, men det syns inte ut mot användaren.

Backend och frontend är två helt olika kompetensområden, och ofta har man olika yrkestitlar också.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat