Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-15, 10:06 #1
daaaajM daaaajM är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
daaaajM daaaajM är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Min apache server slutade fungera efter en hög mängd besökare

Hej.

Jag driver min hemsida (doman.se) på en egen Apache server. Hemsidan har stabilt runt 5 000 besökare och 25 000 sidvisningar varje dag, allt fungerar utan problem!

MEN! Igår så gick allt åt h*lvette när jag la upp en ny hemsida (doman2.se). Jag lyckades få igång virtual hosts så man kan komma åt båda sidorna via min Apache server. Allt fungerade utan problem.

Den nya sidan (doman2.se) hade ju max 0-70 besökare om dagen, så det var ju ingen hög trafik. Jag köpte en länk på en stor och känd länksida till min nya sida där det kommer länkar 00:00 varje kväll. Min länk då upp vid 00:00-tiden, DIREKT efter 00:00 så slutade båda mina hemsidor att fungera.

Google Analytics registrerade 850 besökare innan sidan gick ner, så jag fick 850 besökare mellan 00:00 och 00:05 kanske, sedan gick sidan ner.

Besökte man hemsida så laddades det... det laddades... och till slut så kom det bra "Chrome kan inte ansluta till... " eller liknande.

Gick jag in på servern så var alla tjänster igång, inga felmeddelanden i Windows loggarna hittade jag heller. Jag prövade att starta om servern... direkt efter omstart så prövade jag att gå in på hemsidan.. samma fel?!

Dock så har jag för mig att jag kom åt www.doman.se/phpmyadmin, men hade problem med att logga in. (fast har nog fel).

Efter att länken togs bort på länksidan så hoppade mina hemsidor igång igen.

Hemsidorna ligger på hostat på en Virtuell Windows 2008 Server R2 Enterprise 64-bit på ESXi. Servern står i en serverhall. Jag har en Cisco RV042 brandvägg.

Jag kör:
Apache 2.2.22 (Win 32)
PHP 5.2.17
MySQL Server version: 5.5.20

Såhär ser min httpd-vhosts.conf ut:

NameVirtualHost *

<virtualhost *>
ServerAdmin [email protected]
DocumentRoot "....."
ServerName www.doman.com
ServerAlias doman.com
</virtualhost>

<virtualhost *>
ServerAdmin [email protected]
DocumentRoot "....."
ServerName www.doman2.com
ServerAlias doman2.com
</virtualhost>

Detta (och andra standard saker) finns i httpd.conf
Listen 80
ServerName doman.se:80
DocumentRoot "....."

Båda hemsidorna använder samma MySQL användare, kan det strula då?
Servern har i princip bara massor med standard inställningar.

Jag har ingen aning om vad som kan vara fel, all hjälp är extremt välkommen!
daaaajM är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat