Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-15, 02:35 #54
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Suck... Nu läser du återigen det du vill läsa och inte vad som verkligen står där. Det enda jag vill få fram är att den som säger att man ska välja .NET om man vill tjäna pengar ljuger, precis som den som säger att PHP och open source alltid är rätt väg att gå. Svårare än så är det inte, det inser lyckligtvis de flesta. Du har mycket att lära av Anders [Larsson], han ger en vettig nyanserad bild av hur verkligheten ser ut. Den enda anledningen till att jag och flera andra ser ut att ställa det ena framför det andra beror på dina bisarra slutsatser.
Jodå, jag lyssnar och lär mig hela tiden av andra personer, men att jag skulle ha "tunnelseende" är nog det sista man kan anklaga mig för, men jag jobbar inte med andra plattformar än Windows, och med Marmalade även indirekt med iOS och Android för närvarande. Anledningen är som jag deklarerat tidigare att man blir för splittrad om man håller på med allt möjligt samtidigt. Över tiden kan man jobba med olika saker som jag även gjort men man behöver fokusera och eftersom Windows har en stor marknadsandel, och jag trivs mycket bra med Windows-miljön då den är en mycket kompetent miljö, ser jag ingen anledning att byta. Eftersom jag inte jobbar med uppdrag som jag inte behärskar utan hänvisar såna förfrågningar till de som jobbar specifikt med de miljöerna så behöver jag aldrig rekommendera en kund att jobba i en annan miljö eller plattform.

Upprinnelsen till den här ganska långa diskussionen var att jag reagerade mot att man gjorde just vad du skrev, förespråkade PHP till en gammal classic asp-utvecklare när han frågade om han skulle uppgradera sina kunskaper till asp.net-miljön.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-04-15 klockan 02:42
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat