Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-14, 23:58 #46
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det där är ju återigen en högst märklig jämförelse Att Apple-användare är lättare att mjölka på pengar vet nog alla redan. Använd statistiken här istället för mer relevant allmänt gällande data:

http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_s...rating_systems

Det normala är ändå att de appar man utvecklar är gratis för användaren (precis som webbplatser), oavsett om det gäller iOS eller Android. För vår del har Android-trafiken ökat en hel del den senaste tiden.

När det gäller iOS så är väl XCode fortfarande överlägset vanligast som utvecklingsverktyg?
När man utvecklar system så ska man ju av självbevarelsedrift och sunt förnuft alltid börja utveckla system där man kan tjäna mest pengar, därför har man en lista med "marknadssegment" som man sorterar i storleksordning och sedan betar man av dessa segment uppifrån och ner, dvs från mest intäksmöjligheter till mindre.

Att titta på kriterier som inte är marknadsorienterade (på lång eller kort sikt) har inget med företagens prioriteringar att göra. Jag räknar då här utveckling av programvara (appar räknar jag till den kategorin) som en i grunden kommersiell verksamhet som har som mål att generera så mycket intäkter som möjligt till företaget som utvcklar appen. Är det interna appar för ett specifikt företags behov så är det ju en annan prioritering, men jag menar då appar som säljs på marknaden, med avsikt att generera intäkter till tillverkaren.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat