Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-13, 17:01 #4
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
Patrik Hs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Ja, nu har de visserligen fixat felet för just mig, nu plötsligt får jag in mail hela tiden som vanligt. Dessutom går det jättesnabbt att logga in på webmailen som var väldigt seg innan.

Efter en del mail med supporten idag så skickade dom en skärmdump till mig som bevisade att deras testmail till mitt konto kom fram och finns i inboxen. Grejen är den att jag precis innan hade verifierat att det inte kommit, det låg bara gamla mail i inboxen.

Sedan så var det så att i skärmdumpen som dom skickade så var mina gamla mail borta.

Nu påstår dom att de inte gjort någonting och att allt varit frid och fröjd i deras system.

Jag drar då denna slutsats: De upptäcker att mailet inte faktiskt levererades till inboxen och tömmer innehållet i deras Maildir om det är något fel på filerna där i. Provar att skicka om testmailet och det kommer fram som verifierar att de löst problemet. Till mig svarar dom att det aldrig varit något fel.

Det här är rätt intressant för det bevisar flera saker, det ena är att dom aktivt mörklägger ett allvarligt problem i deras system. Jag menar har de buggar som förstör och gör Maildir mapparna osynkade hos många användare kan alltså alla bli drabbade som har sina mail antingen vidaresända eller i boxar hos Loopia.

Men det bevisar också att Loopia går ganska långt för att mörklägga problem och ljuger för sina kunder.

Ja, det här var i alla fall droppen med Loopia. Det är livsfarligt att lägga sitt företags kommunikation hos dom. Jag har förmodligen förlorat väldigt många viktiga mail, tyvärr vet jag inte hur många och från när det hänt och dom kommer förmodligen aldrig våga skicka mig en backup på Maildir där jag skulle kunna fått fram mina förlorade mail, bara för att dom inte vågar tala om att de har ett fel.
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat