Jag gillar konceptet och bildas det en förening som Conny säger som ovan så hjälper jag gärna till. Arbetar idag mycket med välgörenhet via mitt arbete som skänkt 600 000 kr till Star for Life. Dessa pengar går till skolelever som ska lära sig leva ett aidsfritt liv i Afrika och verkligen eftersöka sina drömmar. Har varit med på vår invigning av skolan och det är verkligen ett hjärtvärmande projekt, startat av entreprenören Dan Olofsson.
För 1 års utbildning så kostar det 200 kr /elev. Med en vällänkad, enkel hemsida med mycket information och adsense så kan man verkligen ge många ungdomar en ordentlig utbildning.
http://www.starforlife.se/
Om vi ska göra en välgörenhetsgrej av det så ska det oavkortat gå direkt till välgörenhet, ingen webmaster ska få någon form av ersättning.
Vi kan ju även kolla med Glesys, Citynetwork eller någon bra host om de kan sponsra oss med utrymme för detta. De är säkert också intresserade av att hjälpa till och kanske kunna få lite press runt detta.
PS: Knullis - en tanke. Ditt nickname är inte så passande vid välgörenhet.... 2 extra cents