Citat:
flashblocker... filmen enbart en svart ruta... En rubrik skulle hjälpa upp... sökmotorerna lite mer att indexera
|
Ciffan, tack för info. angående flashblocker (hade ingen aning om det) och bra tips om en rubrik ovanför filmen.
Citat:
... i forumet och klickar på huvudloggan kommer man inte till startsidan...
|
Du har rätt igen Ciffan, det ska vara som du vill ha det - det är mest naturligt. Ska fixa det.
Pontus, du sätter fingret på en mycket relevant sak: många universitetslärare och institutioner använder dessa termer, och inte de termer som jag använder på min sida (APA, MLA, Chicago/Turabian), och jag har funderat på hur jag ska tackla detta problem.
APA och MLA är vanliga exempel på harvardsystemet (dvs. att man i den löpande texten anger författarens efternamn och årtalet inom parentes), medan Chicago/Turabian är vanliga exempel på oxfordsystemet (man använder en siffra i den löpande texten och anger källan tex. i en fotnot).
Hur ska jag göra, för att utveckla min sida? Ett sätt är att tydligare ange allt detta användaren, tex. på sidan med formuläret, där man väljer vilket system som man vill använda.
Jepp, håller med dig Pontus igen. Själv har jag funderat på att komplettera med något av de system som används inom medicin (vancouversystemet) och inom juridik (harvard blue book). Tack för tipset. Ska definitivt ha detta i åtanke.
Citat:
Resultatrutan där man ska kopiera referenserna
|
Yes, den sista ändringen blev inte helt perfekt. Det var, som du säger, mer rent förut, och, ja, ett textfield/kopieringsknapp är också något som jag måste prioritera. Den tänkta användaren är en stressad student, som på ett enkelt och rationellt sätt ska kunna kopiera referenserna.
Citat:
Lite irriterande att sidan ska ladda om när man går framåt i formuläret eller kommer till resultatet, varför inte använda ajax?
|
Det där måste jag fundera över. Tack för tipset!
Mycket valida och vettinga råd, som jag måste åtgära så fort jag har tid/råd. Det du säger ang. exportfunktionen stämmer till hundra procent. Idag är det inte bra där.
Tack för bra feedback ang. saker jag inte hade en aning om, tips till förbättringar m.m. Jag hör av mig när sidan är uppdaterad.