Oj, här skall ges feedback.
Först av allt, hade behövt denna tjänst under universitetsstudierna så grymt initiativ. Började till och med skissa på en liknande tjänst men la ner då den svenska marknaden enligt min åsikt var för liten. Vi fick välja mellan Oxford och Harvard systemen för referenser och det kunde bli anningen förvirrande när det kom till intervjuer, mp3-filer, tv-klipp osv. Hade varit grymt att ha denna tjänsten då.
1. Först av allt, varför är inte Harvard/Oxford med? (Libris har en lista på andra intressanta format som kan vara värda att
titta på)
2. Resultatrutan där man ska kopiera referenserna som skapas ser mycket stilrenare och lättläst ut på videon. Dessutom kör väll många liknande sidor med textfield eller kopieringsknapp med hjälp av flash för att slippa få med formateringen?
3. Lite irriterande att sidan ska ladda om när man går framåt i formuläret eller kommer till resultatet, varför inte använda ajax?
4. "Export to RTF" - vet inte om du kan formatera och strukturera RTF-filen lite snyggare(speciellt om man har flera referenser)? Dessutom, om jag är på tabben "MLA" förväntar jag mig att RTF filen ska innehålla MLA referenserna, inte samtliga referenser. Kanske ska ha: [Export this to RTF] [Export ALL to RTF]?
Igen, grymt initiativ, men det finns endel grejer att jobba på.