Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-01, 21:42 #8
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Av egen erfarenhet av ICA Norge och norrmän där jag var Avdelningsansvarig på en Maxi butik samt med i Maxigruppen som var med och utformade och lärde upp personalen som skulle börja i de butiker som skulle nyöppnas så har jag suttit på ett antal anställningsintervjuer där borta och önskar dig lycka till att hålla det diskret.

Norrmän är allmänt väldigt dumma samt att de är väldigt väldigt kåta på att ringa på referenser, jag förstod verkligen inte varför men de gillar verkligen det.

Jag får fortfarande, och det är över 5 år sedan jag slutade där samtal från olika arbetsplatser med frågor om personal som jag anställde under min tid och det känns som de grabbarna och tjejerna har haft ett antal arbeten efter de jobbade med mig..

Men som sagt, jag tror verkligen inte en norsk arbetsgivare har några problem om du skriver i klarspråk att du ej önskar att de kontaktar dina referenser än. Skriver du inte det i klarspråk så förstår de det inte. tyvärr är de rätt dumma (no offense norrmän)

Lycka till med blivande jobbet! Har du några frågor kring ICA Norge så kan jag det ganska bra och har fortfarande många bra kontakter kvar på Huvudkontoret så är det bara och skicka ett PM.
Yllas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat