Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-01, 20:21 #7
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Gustav tycker jag hade en väldigt bra beskrivning på det från arbetsgivarperspektiv.

Från en anställds perspektiv så tycker jag dock att möjligheten att bara lämna det vid att du inte vill att de kontaktar din nuvarande arbetsgivare säger en hel del.

Om de inte litar på att de kan se dig som du är utan måste ifrågasätta varför du inte vill att den kontakten ska tas är det i alla fall för mig en indikation på en arbetsplats som saknar en del tillit som jag ser som en nödvändighet på en arbetsplats där jag trivs. Och om de faktiskt kontaktar din arbetsgivare ändå ger det mig intrycket om att vara en arbetsgivare som anser att det endast är den anställda som ska behandla företaget väl och inte vice versa.

Sen borde de vara medvetna om att det finns väldigt stela och träliga arbetsplatser där man faktiskt måste smyga med allt för att inte skapa kaos och få sparken på direkten. Jag vet inget om din arbetsplats men jag har gott om exempel i bekantskapskretsen med sådan atmosfär på arbetsplatsen.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat