Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-01, 16:38 #5
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
Tack för dina synpunkter, Gustav.

När jag har varit i Norge på intervju för både ICA och COOP så har jag talat om för dom att jag vill att ni behandlar min ansökan konfidentiellt och dom har accepterat det och sagt "det är klart att vi gör".

Saken är den att min chef är så rädd att förlora mig eftersom jag har lyckats optimera försäljningen två gånger så mycket för samma period förra året. Jag har sålt mer varje vecka sen jag tillträdde tjänsten i mitten på Februari 2012. Därför är jag lite rädd för att om jag talar om för honom "jag söker jobb i norge" och då kommer han fråga, vilket han gjorde en annan gång när jag var på intervju för en ica maxi butik "betalar jag dig för dåligt" och jag sa ju självklart "nej, det gör du inte".

Jag ska inte sticka under stolen med att jag tjänar mellan 8.000-12.000 mer i norge som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandel. Nu har jag en bruttolön på 23.000 exl. OB och när jag varit på intervju i Norge så har jag förhandlat lönen vid intervju och lagt fram 33.000 NOK, månadslön och dom accepterar det. En matkedja gav mig 34.300 NOK i månadslön som avdelningschef med samma arbetsuppgifter som idag.

Jag är ju fortfarande ung då jag är mellan 25-28 år gammal men samtidigt har ett fantastiskt läge. Är ansvarig, fast anställd på heltid och ungdom. Så egentligen ska jag inte klaga.

Sen är det inte pengarna till största delen som lockar mig i Norge utan att jag vill utvecklas och klättra inom karriären plus att jag har en sambo som har det svårt med jobb här i Sverige och får mycket lättare i Norge.

Edit: När jag var anställd på en arbetsplats innan den här, då talade jag om för chefen att jag sökte jobb i annan matbutik i Sverige med högre position och då blev det liv i luckan. Då blev jag uppsagd eftersom han hade ju anställt mig och det kostar ju honom pengar. Då han ansåg det som bortkastade pengar eftersom jag sökte nytt arbete.

Av denna händelse är jag rädd att berätta för arbetsgivaren att jag söker jobb i en annan matbutik för att samma händelse ska inträffa igen eller han blir en dålig referens för mig om jag får nytt jobb.

Senast redigerad av jkwebb den 2012-04-01 klockan 16:49
jkwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat