Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Näe inte i dessa fall. De kommer aldrig prioriteras genom anmälningar. Vi kan se glada ut och tro det, men det är slöseri med tid. Det är ingen som leta mörkertal. Folk lyssnar på de som skriker högst, inte de som sitter och mailar polisen.
Tror du datalagringslagen, ipred, fra osv kom till genom att henrik ponten sat och skrev polisanmälningar eller att han åkte runt och lobbade eller skrev debattartiklar, tryckte på genom branschorg och företag?
det är dock bara min åsikt. Jag hoppas jag har fel men jag tänker inte slösa mer tid på att hoppas att någon bryr sig. Har varit i dialog med polisen flera ggr och de har gett upp och säger i princip att jag slösar min tid...
|
Frågan kommer säkert ha liten chans att prioriteras upp enbart av anmälningar. Men när det väl görs en utredning av en brottsgrupp så är brottsstatistiken alltid väldigt viktig. Finns det i princip inga anmälningar från industrin kommer problemet självklart nonchaleras även om man antar att mörkertalen är stora.
Tror du att tillkomsten av datalagringsdirektivet hade några likheter med krafterna bakom ipred? Datalagringsdirektivets initiativ föddes till följd av 2 ytterst grova brott som redan hade inträffat ...
Lagar är en reaktion på problemen i samhället. Om problemet inte kan styrkas trots att det uppmärksammats är det föga troligt att det åtgärdas.