Visa ett inlägg
Oläst 2012-03-24, 20:58 #8
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Jag håller på med liknande site, fast inom en annan nitch, så om du vill byta tankar osv, så får du gärna lägga till mig på skype: jonssondesign

När man kommer in på en sida så vill man fästa blicken så fort som möjligt, vilket man inte riktigt gör på din sida.

En annan sak som är otroligt viktigt också, det är att, när man går in på en hemsida så vill man ju hitta det man söker så fort som möjligt.
Idag har jag en 22" skärm med hög upplösning, vilket gör att jag ser en hel del av siten redan från början, men man bör tänka på att de är väldigt många som har mindre skärmar, och mindre upplösning, vilket gör att dom kommer att behöva scrolla ned innan dom ser några som helst plagg. Vilket i mitt tycka är en nackdel med din sida. (Det ovanstående som jag skrev om att fästa blicken, kan lösas genom detta).

.= Jag skulle vilja se att du flyttar ned alla logotyper till footer-delen. På så sätt får du upp hela sidan, och man ser produkterna direkt, oavsett storlek på upplösningen.

Gillar den blåa nyansen som ligger som bakgrund till den stora bannern. Försök använda den igen på "sorterings-sektionen", istället för den ljusblåa/turkosa färgen.
Om banner ska vara klickbar, länka då den vidare, ha inte bara #, inte så attraktivt tror jag.

Tycker heller inte om pris-utseendet. Ännu en ny blå nyans, och font'en var inte speciellt snygg. Den va även lite stor tror jag.

Jag stör mig som tusan på "sortera-sektionen".. Vet dock inte vad. hm.
Kan det kanske vara färgerna som stör mig? Eller kan det vara knapparnas utformning?..

De va lite allmän feedback från mig, och som sagt, är du intresserad att talas vid lite mer, och byta åsikter osv, kontakta mig gärna på skype!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat