Visa ett inlägg
Oläst 2012-03-22, 22:28 #4
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
ztream - ha, ha - satt och tänkte samma sak som du när jag läste Patriks inlägg och sa samma sak högt - sedan läste jag att du höll med. ;-) Jag har väl haft den inställningen också (och sett first hand). Å andra sidan mitt sunda förnuft säger att jag vill hitta ett sätt att påverka.

Vet inte om ni såg Kvällsöppet för någon månad sedan. Det handlade ju om Polisens problem med att de endast löser någon procent av de sk "vardagsbrotten". En kille som hade kameraövervakning när en tjuv gjorde inbrott i hans bil och snodde saker för 50000:-. De hade till och med bild (även om inte ansiktet sågs). Man hade till och med nummerplåten på tjuvens bil... vad mer behövs kan man tycka? Ärendet lades ner i brist på bevis relativt snabbt. ;-) Att vifta med IP adresser till någon stuga i Thailand där man tror en DDoS attack kommer ifrån - ja det är långt ifrån en video på tjuven in action. ;-)

Diskussionen här får en dock att tänka till... Vi kanske skall få ihop en debattartikel med en nice blanding av e-handlare, driftföretag och andra onlinesatsande individer?
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat