Näe inte i dessa fall. De kommer aldrig prioriteras genom anmälningar. Vi kan se glada ut och tro det, men det är slöseri med tid. Det är ingen som leta mörkertal. Folk lyssnar på de som skriker högst, inte de som sitter och mailar polisen.
Tror du datalagringslagen, ipred, fra osv kom till genom att henrik ponten sat och skrev polisanmälningar eller att han åkte runt och lobbade eller skrev debattartiklar, tryckte på genom branschorg och företag?
det är dock bara min åsikt. Jag hoppas jag har fel men jag tänker inte slösa mer tid på att hoppas att någon bryr sig. Har varit i dialog med polisen flera ggr och de har gett upp och säger i princip att jag slösar min tid...
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Och du tror inte att att det finns någon korrelation mellan antalet anmälningar och uppmärksamheten från politiker? Nästa gång någon tar tag i frågan och begär ut polisstatistiken som underlag ser de hur många anmälningar som kommit in och hur många som klaras upp. De försöker förmodligen också hitta mörkertalen, men eftersom alla håller även det för sig själv lär det vara svårt att få någon vikt bakom siffrorna. Även om anmälningarna inte sätter frågan på agendan lär de göra gott för att den ska stanna där.
|