Medlem
|
|
Reg.datum: Sep 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
There we go again, som vanligt ser de flesta här inte längre än sin egen näsa.
För det första, en 3djeplacering är inte fy skam. Men hur mycket fakta har du egentligen? Är det kundens "huvudfokus"? Hur länge har kunden anlitat SEO-firman? Vad är det han köper av SEO-firman? Har du inte svar på de sakerna är ditt uttalande helt ointressant och dumt uttryckt.
Automatiska program, sitemap på kunden med utlänkar, 100 tals sökmotorer??? När senast uppdaterade ni er vad SEO-företagen gör egentligen? Har relativt bra insikt vad de 6-7 största SEO-bolagen i sverige gör och vilka tekniker de tillämpar och de är inga av dem.
Gör jag ett test och kommer på något nytt, inte går jag ut och berättar exakt vad jag har kommit på och hur jag gör det så andra konkurenter kan göra det med. Ska vi inte hoppa på Coca-Cola för deras recept är hemligt? De flesta dricker det troligen utan att veta vad det egentligen är för blandning.
Fast pris? Länkar är en färskvara och relevanta länkar måste komma kontinuerligt, vill du betala fastpris för det med? Löjligt.
Sen, varför skulle SEO göra webben sämre? Om du inte visste det så är SEO en teknik för att lyfta fram relevant innehåll på sidan, det var ungefär 10 år sedan man kunder optimera för orelevanta begrepp.
Spindel, kan du inte visa mig ett svenskt SEO-bolag som idag aktivt länkar mellan sina kunder? Då menar jag inte något som ligger kvar på någon gammal kunds webbplats. Jag vet att detta gjordes för några år sedan men Inget stort seobolag använder det idag.
Jag tycker ni själva bevisar er okunskap inom detta ämne.
(Bring it on)
|