Visa ett inlägg
Oläst 2012-03-22, 12:42 #6
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Clarence - vet att vi anmäler mest hackningsförsök och tror det var mycket länge sedan vi anmälde DDoS. När det gjordes (om jag minns rätt) kändes det förgäves vilket tog luften ur just detta med att anmäla lite. Men denna diskussion leder ju till lite för oss att tänka på.

Som Anders säger - kanske skall man få till en snabbanmälning och om vi kan få alla med oss att göra detta varje gång det sker (utan att man ligger och gräver för mycket i det för jo - det är mycket svårt många gånger att få fram något vettigt för polisen att gå på) - så kanske det leder till att de får upp ögonen för problemet mer. Det är ju ett första steg?
Ja, jag tror i princip alla tänker som er. Eller förmodligen ännu kortare, att inte anmäla ens en första gång för att man vet att man saknar relevant info för att polisen ens ska inleda en förundersökning (som de förmodligen kommer att lägga ner).

Jag tror också att något snabbare anmälningsförfarande vore bra, för att få upp siffrorna och få lite uppmärksamhet till frågan på politisk nivå.

I USA är det väl förmodligen desto mer långt gånget? Iallafall har jag svårt att tänka mig att när tjänster som Mastercard sänks, att det inte går vidare till politisk nivå. Däremot är ju de flesta som drabbas hårt i Sverige desto mindre aktörer - som inte får samma direktuppmärksamhet.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat