Visa ett inlägg
Oläst 2012-03-21, 21:44 #8
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
gotserved - härligt att du inte får några problem med DDoS attacker på hundratals Gbps och inte märker när någon sätter 15 Gbps på dig. Vi jobbar lite annorlunda. Vi har inte hundratals Gbps som vi kan upplåta till en DDoS attack. Vi jobbar proaktivt med att förhindra och händer det ändå - finns det - som även Patrikweb säger - en hel del metoder att begränsa eventuella effekter. En större pipa hjälper ibland men det är inte lösningen för alla DDoS attacker. Som de säger - storleken är inte allt. ;-)

Vi är skyldiga våra kunder att leverera en bra tjänst till ett rimligt pris. Rimligt är inte att öka på linor till hundratals Gbps för vi skall sitta och kunna säga att det inte påverkar oss. Det vore högst oansvarigt och jag tror inte vi skulle ha en affär kvar i att leverera de tjänster vi har. Vi måste vara effektiva och då köper man så vi alltid kan leverera tryggt - men inte överköper.

ah-berg - vi haft en del problem under förra hösten och har varje gång varit extremt transparenta. Det är vår målsättning varje gång då vi helt enkelt tror att det är smartare än att dölja något. Shit happens som de säger och vi är öppna med det och även om ingen gillar nertid så tror vi det bygger förtroende. Du kan läsa vår blogg på citycloud.se tex och lite post mortems på detta för att få detaljer om eventuella nertider vi hade under 2011. Med det som bakgrund och vår generella transparens - så förstår du nog att 20 min nertid för en DDoS är inte något incitament att dölja något med. Det sker oftare än man tror dessutom så springa till Polisen några gånger i månaden känns inte som en rimlig lösning.

Jag kan samtidigt säga - jag tror vi kan bli bättre på detta med DDoS hantering. Framförallt skulle jag vilja se att vi stoppar fler innan det påverkar som det gjorde nu. Där blockades en massa trafik men vi fick hantera det efter det börjat påverka kunder.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat