Visa ett inlägg
Oläst 2012-03-11, 11:02 #3
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
Fick mitt konto bannat hos Adwords för ett par månader sedan. De hade rullat ut en ny serie regler 2 veckor tidigare som jag inte uppmärksammat, fick ingen varning kontot blev bara stängt. Innan uppdateringen av reglerna hos Adwords bröt jag inte mot något.

Att sedan få kontot öppnat igen verkar omöjligt, de vägrar av principsak trots att jag fått en 3-4 rabbatkuponger av dem i posten om att börja annonsera på Adwords.

Hur gör jag nu om jag vill fortsätta annonsera via Adwords? Finns det företag man kan lita på med stor inlevelse i Adwords man kan anlita för att kunna fortsatt annonsera?

Vore tacksam för svar.

//Tim
Jag tror inte google gillar att man öppnar nya konton för samma tjänster / företag / webbsiter / personer, om man blivit bannad. Det går ju tex inte rakt av, då den inte accepterar tex kortnr från spärrade konton. Dessutom blir det ju ett helt nytt konto utan historik där QS kommer vara dålig.

Om du har flera olika typer av sidor du annonserar för etc utöver dem som ledde till avstänging, så kan det kanske vara värt att försöka komma igång med ett nytt konto mot dem, men att riskera att bli bannad "igen" på samma siter etc, kanske inte är så smart? Finns ju bara ett adwords så att säga, ingen konkurrent värd namnet.

Angående att låta något företag annonsera, så är det ju ett alternativ, även om problematiken kanske kvarstår med vad som var accepterat etc? Och ett eget konto är ju att föredra då historiken är värd så mkt.

Du har inte lust att delge mer info kring varför det blev bannat, alltid intressant att höra.

Senast redigerad av Björn den 2012-03-11 klockan 11:11
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat