Visa ett inlägg
Oläst 2012-03-10, 16:17 #10
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är nog du som behöver läsa lite bättre. Jag hatar inte Apple, jag skrev själv att iPhone är bra vilket är precis detsamma som du sagt. Däremot anser jag att Android idag är bättre än IOS av alla de anledningar som både jag och andra nämnt i denna tråd. Att något är "bra" är ingen anledning till att välja det framför något annat.

En viktig fördel med Android är just att man inte låser in sig. Har man väl valt Android så har man en mängd olika mobiler att välja mellan som fungerar på liknande sätt. Har man valt IOS så har man EN mobil att välja på. Valet är ganska enkelt där Visst, man kanske kan hoppas på att även Apple tvingas öppna upp sig någon gång i framtiden men i nuläget ser det definitivt inte ut så.

Om du tror att Twitter och DN är allt som finns på Android så förstår jag att du är förvirrad I princip alla större tjänster har appar för såväl Android som IOS. Facebook, webbmail, YouTube, Play-tjänster, BBC, CNN, UD:s reseinformation, banker, kollektivtrafik, flygbolag, Skype, prisjämförelsetjänster, scanning, Wordpress, Dropbox, ftp och kodredigering.... Har det hänt dig massor med gånger på iPhone att du inte hittat en app menar du? Om det hänt massor med gånger på Android borde du ju åtminstone kunna nämna något relevant som saknas på Android. När körde du Android senast? Om det var ett bra tag sen så är det ju inte så märkligt. Annars är vi tillbaka på ruta ett igen, du har fortfarande inte gett någon som helst anledning till varför Gustav eller någon annan ska välja iPhone.

Ifall du anser att det är tillgången på appar som ska avgöra så är det väl snarare Android som vinner kampen, dels på grund av det öppnare systemet som ger en friare marknad för utvecklare och dels på grund av att det som finns betydligt mer sällan kostar något.

Vad man än väljer så bör man inte välja en mobil med inbyggt batteri. Det ställer bara till problem.
Jag har aldrig ägt någon telefon med Android. iPhone är det första smartphone jag haft. Jag baserar allt på det lilla jag lekt med bekantas mobiler med båda OS innan.

Och jag fattar inte hur du ens kan försöka argumentera emot MIN personliga åsikt jag hade när jag valde. När jag valde så hade jag, som jag skrev, enbart lekt med några smartphones. Jag hade koll på att dom telefoner som fanns var ganska jämna vad gäller prestanda. Antingen så fick jag en bättre kamera på ena telefonen, eller så var skärmen bättre på den andra etc.

Därför valde jag efter det jag hade att gå på. Efter det jag lekt med dom så kändes iPhone otroligt mer välgjord och enklare/whatever. Dessutom har dom fler appar, vilket rent statistiskt sett betyder att den dagen jag letar efter en speciell app.

Och ja, dom flesta apparna som finns till iPhone finns säkert för Andriodtelefoner också. Jag kan till och med sträcka på mig och säga att det finns säkert appar till Andriod som inte finns till iPhone.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat