Visa ett inlägg
Oläst 2012-02-22, 22:07 #26
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jo, men CN har fungerat relativt bra jämfört med andra lastbalanserade webbhotell och nu har man haft problem en dag eller 2, och det är inte så farligt tycker jag och låt oss därför vänta och se lite hur man löser det aktuella problemet innan vi dömer ut dom helt Patrik.
Dömer inte ut dom men ett grundläggande misstag ha en lastbalanserad miljö som går ner.

Bara det är en design miss eller kompetens miss, och resultatet blir mycket allvarligare då hela plattform drabbas vid fel i sådan miljö.

Ett kluster eller lastbalanserad miljö skapar betydligt mer nertid och problem om det inte fungerar som det ska. Vilket folk i grunden inte tänker på.

Jag har lärt mig att man ska hålla sig undan från nya saker som inte är beprövade, nästan allt kräver några år på nacken för vara 100%.

Bättre låta andra företag köra nya saker i drift så alla buggar och firmware blir blir beprövade och stabila. Bättre låta andra råka ut för alla missöden så slipper man själv göra om andras problem ;P

Jag personligen skulle aldrig köpa ett helt nytt SAN, risken för buggar i firmware är extrem stor och konstigheter som visar sig efter visst antal månader i drift.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat